Stoppa inte utflykterna!

Den senaste tiden har vi i Hallands Nyheter kunnat läsa om kommunens inskränkningar av personalens möjligheter att skjutsa eleverna i sina egna bilar. Man använder risken för skadestånd som skäl för detta. Efter att själv ha varit med i en trafikolycka så är min erfarenhet att man ställer ersättningsanspråk på trafikförsäkringsbolaget och om vederbörande inte är försäkrad så är det trafikförsäkringsföreningen som får betala samtliga ersättningar. Därför ställer jag mig frågande till förvaltningens argumentation.
Personligen tycker jag att det är viktigt att vi som kommun uppmuntrar egna initiativ som leder till mervärde för eleverna.

Robert Majlöv
Kristdemokraternas representant i barn- och utbildningsnämnden

Publicerad i dagens HN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0