En schystare skola och barnomsorg i Varberg

Det är min målsättning med mitt arbete som förtroendevald i barn och utbildningsnämnden.
Vad har jag och gjort för att förverkliga detta?
Den nya skolplanen är ett alldeles lysande exempel på vad vi kristdemokrater jobbat med.
I denna skolplan så har vi bl.a fått med genomförande av vårdnadsbidrag i Varberg.
Skolan ska fortsätta att arbeta med värdegrundsarbetet där vi i budgeten även fick med 500 000 för detta ändamål.
Vi gör det också lättare att välja skola genom att öka föräldrarnas information om olika skolor och förskolor. Genom detta så kan föräldrar och barn lättare finna det som passar dom.
Detta och mycket mer fick vi med i skolplanen.
Vilket jag tror bl.a kommer att leda till ett schystare Varberg i framtiden.

Robert Majlöv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0